فیلم ماتریکس 2

فیلم ماتریکس 2 (2003)

نکاتی شگرف درباره فیلم ماتریکس 1 و 2 و 3 وجود دارد که تماشای آن را به همه توصیه می کنم. البته ماتریکس 4 با فاصله زیادی از تولید 1 و 2 و 3 به بازار عرضه شد و آن تم همیشگی ماتریکس را از دست داد. ما در مجموعه فیلم های ماتریکس، می بینیم که باورهای غلط و باورهای درست پا به پای همدیگر به سمت مخاطب و بیننده فیلم شلیک می شود. از یک طرف دنیایی سرد و تاریک را به عنوان دنیای برگزیدگان نشان می دهد و از طرفی دیگر کدهایی را برای خروج ازماتریکس در دنیای واقعی به ما یاد می دهند…

از تماشای این فیلم متافیزیکی لذت ببرید

[pars-player mkv=”https://dl.metaphysic313.com/araz/filmhaye%20metafizik/matrix/1694455The_Matrix_2_Reloaded_2003_720p_UPTVz.co169445593.mkv” poster=”https://metaphysic313.com/wp-content/uploads/2023/09/ماتریکس-2.png” id=”85988797″]

تفسیر فیلم از نگاه استاد اقبالی

در ادامه توضیحات بالا… از طرفی سعی دارند باورهای غلط به ما تزریق کنند و از طرفی باورهای درست را به خورد ما می دهند و این تضاد برای من بسیار جالب بود ولی من همیشه یاد گرفتم که در نقش فردی آگاه، بتوانم باورهایی را که به من کمک کننده است را پیدا و آگاهانه بر روی خود تکرار کنم.

در صحنه های بسیار زیادی در این فیلم می بینیم که کارگردان سعی دارد به ما بفهماند که هیچ انسانی حتی اگر برگزیده باشد، کامل نیست. شخصیت برگزیده این فیلم یعنی “نئو” بارهاو بارها اشتباه می کند و بارها دچار تردید می شود اما همیشه نیروی برترش او را پیدا می کند قلبش را سراسر مملو از ایمان می کند و راه را به او نشان می دهد و بار دیگر معجزه رخ می دهد.

این فیلم به دلیل طولانی بودن، دارای سکانس های ناب زیادی است که هر کس می تواند برداشت خاص خود را از آن داشته باشد.

در پایان، فیلم ماتریکس راه خروج را به وضوح به شما نشان می دهد و آن خارج شدن از چرخه ی عادات تکراری است. همه ما می توانیم مانند نئو، شخصیت منجی خود را بازی کنیم. وقتی که او توانست با انتخاب برنگشتن به غفلت و خواب(یعنی همان ماتریکس) بتواند به اوج بیداری و کمال دست یابد این کار برای همه ما امکان پذیر است. همه ما باید بتوانیم که مانند آنچه در فیلم مشاهده خواهیم کرد برنامه های جدید را در ذهن خود ایجاد کنیم و آگاهانه در طول روز ساعاتی را به بیداری بپردازیم. هر زمان که بتوانیم فراتر از ترس ها و احساسات غالبمان حرکت کنیم ما همان منجی هستیم و در زندگی خود رول شخصیت نئو را بازی می کنیم.

و در پایان تماشای این فیلم را به همه توصیه می کنیم و بسیار مشتاقیم تا نظر شما را درباره این فیلم، و برداشتتان بنویسید

امتیاز فیلم
4.6/5

نظر خود را در مورد این فیلم با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *